CLOT DE LA SAJOLIDA (MONTSERRAT)

El Clot de la Sajolida és un torrent equipat per fer-se rapelant, per això ens caldrà una corda, com a mínim de seixanta metres. Aquest torrent és un recorregut poc conegut, eclipsat per la ferrada de les Dames, situada a la dreta o els torrents molt més coneguts com el Joc de l'Oca i el Tres en Ratlla, situats a la seva esquerra. Si el que us agrada és fer ràpel, en aquest traçat quedareu satisfets, ja que ni han bastants i de diversa alçada, a la vegada que podreu gaudir d'un entorn natural tranquil, amb unes immillorables vistes de la zona.
Per arribar a l'inici del descens, és té que prendre el camí del Pont (La Vinya Nova). Aquest sender ens farà prendre alçada ràpidament, i ben aviat passarem el Pont (arc natural, format per un enorme bloc caigut), cal recordar que en aquest punt, finalitzara el descens del Clot de la Sajolida. Després de caminar quasi una hora, deixarem a la dreta el camí de la Cova de la Murdela, tot seguit baixarem una mica per situar-nos en la llera del torrent, ara deixarem el camí que continua de pujada i solament ens caldrà seguir torrentera a vall. Ens quedant 700 metres de recorregut, un desnivell de 230 metres i una durada aproximada d'entre 2 i 3 hores, depenent dels membres del grup.

D'ACORD AMB LA NOVA NORMATIVA DEL PATRONAT DE LA MUNTANYA DE MONTSERRAT, EL TORRENT DEL CLOT DE LA SAJOLIDA, PASSA A ESTA DINS DEL LLISTAT DE BARRANCS RESTRINGITS. PER MÉS INFORMACIÓ:
PER POGUÉ FER AQUEST DESCENS, CALDRÀ DEMANAR UNA AUTORITZACIÓ INDIVIDUAL A L'ORGAN GESTOR DEL PARC NATURAL. EL MÀXIM D'AUTORITZACIONS DIARI SERÀ DE 10 PERSONES I, SOLAMENT ES CONCEDIRAN ENTRE EL 15 D'AGOST I EL 15 DE NOVEMBRE.

Croquis del traçat

De sortida trobarem varis saltants de poca alçada, pro bastant continuats, fins arribar a un parell de salts més compromesos, on tindrem que fer servir l'enginy per no mullar-nos els peus

Després dels dos últims saltants en farem un de més curt, que tot seguit ens farà passar per sota d'uns blocs, en el mateix lloc on tenen la confluència, el torrent del Clot de la Sajolida i el torrent dels Bugaders

Continuem el descens, sempre encaixonats dins del torrent

Un dels llocs més bonics del traçat, esta format per estrets tobogans de roca polida i varies marmites d'aigua. Aquí trobarem una corda, a la qual ens podrem assegurar i així evitar de posar els peus en remull

Aquest ràpel de 8 metres es l'inici de la part més espectacular del descens, amb 4 ràpels seguits de 13,12, 12 i 20 metres

Si portem un parell de cordes de 60 metres podrem encadenar diversos ràpels

Tot el grup asseguratss en una reunió

Un ràpel prou espectacular de 32 metres

Desprès de caminar uns metres ens trobem un altre ràpel de 16 metres, on la Sigrid mostra la seva habilitat a l'hora de fer ràpel i de posar per la fotografia

Ultim tram del torrent, amb un parell més de marmites i un ràpel de gran altura

La perspectiva ens mostra l'alçada d'aquest ràpel

Un cop arribats al Pont, podem retornar a la Vinya Nova pel camí que hem fet de pujada, pro si no en teniu prou, el torrent del Pont també comte amb varis trams equipats, no tant espectaculars pro si divertits