FERRADA DE “PEÑAS JUNTAS”. BIERGE-SERRA DE GUARA.

Per arribar al poble de Bierge (Somontano de Barbastre-Osca), tindre que anar fins a Lleida, i des d'aquí continuar fins Monsó i Barbastre; tot seguit prendrem la desviació a Abiego i Bierge (A1229). Uns 600 metres abans de Bierge veurem el cementiri a mà esquerra, prendrem la següent pista a l'esquerra fins al final, on tornem a girar a l'esquerra en direcció a l'ermita de San Pedro. Podem aparcar a la mateixa ermita, o continuar amb cotxe tot seguint les marques d'un GR, aixi estalviarem uns quinze minuts de camí. Aquesta via ferrada, esta envoltada d'un bonic paisatge a tocar el riu Isuala. Es tracta d'un recorregut fàcil i massa curt, però ideal per gaudir de l'entorn, i a la vegada iniciar-se en el mon de les ferrades.

La ferrada de "Peñas Juntas", va ser construïda a l'any 2007 pel Govern d'Aragó. La via supera uns 80 metres de desnivell, i es pot realitzar, amb menys d'una hora

Una vegada fineix la pista més ampla, prendrem un corriol dret que baixa directa a trobar el riu Isuala. Ja al fons de la vall, seguirem per la dreta fins un estret engorjat, punt on s'inicia la via ferrada. Des del cotxe a l’inici, i tenim uns 25 minuts

Un dels principals atractius de la via són els tres ponts tibetans, tots tres seguits, un rere de l'altre

El primer pont té una llargada de 6 metres, després supera una curta paret on tindrem que fer una mica de força de braços

El segon pont és el més llarg, amb 30 metres de recorregut

El terce pont té 8 metres, i ens acosta a la paret on s'inicia el tram ferrat de més llargada

A mida que guanyem desnivell, el riu Isuala i els tres pont queden per sota nostre

Després de passar els ponts, la via continua per una paret amb poques dificultats. Aquí es on trobarem tot el desnivell de la via, fins arribar a la punta est de Peñas Juntas. Al final d'aquest tram continuarem per un cam í que ens portara a trobar el corriol que hem fet servir de baixada, amb uns 20 minuts retornarem al cotxe