RASA DE TENTELLATGE.

Mas Carissols.

La Rasa de Tentellatge és un barranc no gaire complicat que pren el nom de la masia enrunada de Tentellatge. Està situat molt a prop de Montpolt una de les set entitats de població del municipi de Lladurs (Solsonès), al vessant oriental de la Ribera Salada i a l'extrem nord-occidental del terme municipal, tot i que alguns punts del recorregut poden pertànyer al municipi d'Odèn (Solsonès). El curs d'aigua d'aquest barranc és normalment sec, com a molt un fil d'aigua, tot i que pot ser més complicat si el cabal és més elevat. Les aigües d'aquest barranc desguassant al riu Fred que en confluir amb la Riera de Canalda a Aigüesjuntes, dóna lloc al naixement de la Ribera Salada.
Aproximació amb cotxe; des de Manresa prendrem direcció Solsona per la C-55, passada aquesta població continuarem per la C-26, i ens desviarem a la dreta per la LV-4011, passem el Pont del Clop i el llogaret de Montpolt, tot seguit ens trobarem un encreuament, que agafarem direcció Cambrils. Estarem atents a una pista que surt a la dreta que indica Mas Carissols. Podem aparcar el cotxe abans d'arribar aquesta masia, si disposem d'un cotxe alt, podem continuar una mica més endavant i estalviar-nos uns metres de camí. Per arribar a l'inici del barranc haurem de caminar 1,5 km, passarem el mas Carissols i poc després les ruïnes del mas de Tentellatge, trobarem dues cruïlles que seguirem per la dreta fins a trobar l'entrada del barranc en una corba.
Resenya del llibre de Gorg 2011.

En el recorregut i trobarem un total de 14 ràpels, el més llarg de 17 metres, caldrà portar tot el material necessari per rapelar (corda de 40 metres o 2x20), també és recomanable porta un calçat de recanvi, ja que la probabilitat de mullar-se els peus és alta. En finalitzar el barranc el retorn es realitza per la via ferrada Extasy of Flying (uns 100 metres de via K1/K2). El temps per realitzar tot el recorregut estarà al voltant de les 4 hores, tot depenent del nombre de participants.
Trobem molt a prop de la pista el primer ràpel de 10 metres.
El segon ràpel de 17 metres transcorre per una rampa força descomposta.
Tercer ràpel de 15 metres, una mica més vertical.
----------
Quart ràpel d'11 metres.
--------
Cinqué ràpel de 9 metres.
---------
----------
-----------
------------
Ràpel numero 9 de 8 metres.
Ràpel numero 14 de 15 metres, últim del recorregut.
Unes desgrimpades més i arribem al riu Fred.
Riu Fred. A partir d'aquí per sortir del barranc enllacem amb la via ferrada Extasy of Flying.