PLACA DE L’ESGARRINXADA-LES ESQUERDADES (FARAÓ DE BAIX).

L'Esgarrinxada, anomenada també com Les Esquerdades, són unes plaques  de vies esportives situada vora el torrent de la Coma d'en Pastor, en la zona del Faraó de Baix-Montserrat -Sud.

Aquí i trobarem més de 20 itineraris, que van des del IV+, al 6b+, amb una llargada al voltant dels 25 metres, algunes d'elles es poden enllaçar amb dos llargs, donant una llargada de 45 metres.  La zona orientada al sud-oest,  es ideal en els mesos de més calor, ja que els peus de via són força ombrívols. A la placa on i trobem més itineraris, les vies començant molt verticals els primers deu metres, llavors es van tombant fins arribar a una replà on i trobem  les reunions, fins aquí si pot arribar per una canal equipada amb una corda  i tot seguit, assegurats a una corda passamà. Aixi tindrem l'opció de instal·lar les cordes i provar en top-rope, les vies de més dificultat, aquesta opció es pot realitzar en 7 vies. Les vies foren equipades entre el 1999 i l'any 2000, per diversos escaladors, una de les primeres vies fou l'Aresta Escofi, L1 (IV), L2 (V+), amb 35 metres, va ser equipada per J.Escofet i T.Mengual (1999).

Mapa general.

Aquesta zona,  esta situada entre la masia de can Jorba i el mas del Castell. Per arribar-hi ens caldrà anar fins a can Jorba, des del Bruc o Collbató i seguir la pista ampla que passa vora la casa. Un quilometre després de la masia trobarem uns oliverars, molt aprop de l'inici del Camí de la Palomera, aquí tindrem que deixar el cotxe. Des dels oliverars tindrem que anar a la recerca del camí que remunta el torrent de la Coma del Pastor (Faraó de Baix). El sender creua el torrent en la seva part baixa, per situar-se a l'esquerra del mateix, guanyant alçada ràpidament. Una vegada el camí es torna planer, ja tindrem davant nostre una bona perspectiva de la placa de l'Esgarrinxada, al vessant oposat del torrent. Passem a tocar el Totxo del Camí (vies esportives) a la nostre esquerra, aquí tornem a creuar el torrent, deixant el sender principal que remunta el torrent fins el Pas de la Llastra, i prendrem un corriol a la dreta que en pocs metres ens portara al peu de les vies.

Inici del camí d'accés, en el torrent de la Coma d'en Pastor.

Joan i Albert (IV+).

Aresta Escofi, L1 (IV), L2 (V+), amb 35 metres.

L'Esgarrinxada, a l'esquerra Totxo del Camí.