MIRADOR DE SANT JOAN "LA TORNA" (94 m, IV).

Vista de l'agulla del Mirador de Sant Joan, des del camí dels Pollegons.

En Guillem Arias, actiu equipador de vies  d'escalada, amb els inconfusibles parabolts de color groc, ens explica en el seu blog  que  el 3 d'octubre del 2011, dona per acabada aquesta via, a la que anomena La Torna, com a punt final d'un bon estiu.

La Torna es una via fàcil, la majoria del recorregut de IIIº, amb un pas de IV aïllat. Una via sense compromís, ideal per passar l'estona, ben equipada, per  aprendre a col·locar les assegurances, muntatge de reunions, per fer de primer i habituar-se a l'assegurament dels companys.

Aproximació :

Des de l'estació superior del funicular de Sant Joan, (a la qual i podem arribar caminant des del Monestir i Sant Miquel, 1 hora de camí, o fent servir el funicular més de 5 euros, solament pujada). Des de l’estació seguirem pel camí ample i pavimentat, passarem per davant de l'ermita de Sant Joan, deixem a la dreta la rampa que puja a les ruïnes de les antigues ermites de Sant Joan i Sant Onofre, i seguim per l'esquerra l'inici del Camí del Clot de la Mònica (senyals blaves). Tenim que passar l'estret Pas de la Mallenquera, que separa la Miranda Xica del Mirador de Sant Joan, i ens fa entrar a la vessant del Clot de la Mònica. Passem el lloc anomenat Bassal dels Corbs, i a pocs metres trobem l'inici de la via "La Torna" 2 xapes marquen la R-0.

(Ermita de Sant Joan)

Si a l'hora d'anar a buscar l'inici d'aquesta via, fem servir algun mapa o fins i tot algunes ressenyes d'internet, podem tindre alguna confusió per trobar l'agulla on es troba la via. La Torna resta situada en l’agulla anomenada com a Mirador de Sant Joan (Cota 409) (1072 m), no confondre amb la Miranda de Sant Joan, situada entre la Gorra Marinera i l'agulla Christian Dios. L'Agulla del Mirador de Sant Joan, te varies vies a més de la Torna; la Josep Barbera (Masó), la New York 2012 (Joan B), d'en Pitu i Nuri (G. Arias). El Camí del Clot de la Mònica passa entre la Miranda Xica o de Santa Caterina (1021 m),  i el Mirador de Sant Joan, pel Pas de la Mallenquera, per sobre del Mirador de Sant Joan hi ha un altre pas estret que separa aquesta agulla dels contraforts de la Miranda de Santa Magdalena (1131 m), aquest pas dona accés a un camí que porta a dues vies més d'en Guillem Arisa (Núria, i Directa de la Núria) i continua per camí embrossat fins la part alta de la canal del Llorer.

L-1 Uns 25 metres de placa, al principi fàcil IIº, desprès de IIIº la pedra es bona i cantelluda, 5 xapes, fins la R-1,còmoda i amb tres xapes, per assegurar-la.
L-2 Uns 19 metres, la sortida de la reunió, cap a l'esquerra, un pas de IVº, 4 xapes, per arribar a la R-2.

L-3 Uns 18 metres còmodes, de IIIº / IIº , en direcció al extrem esquerra d'una faixa amb vegetació, que passarem en diagonal, per desprès per terreny fàcil arribar a la R-3, còmoda amb bones vistes, 4 xapes.
L-4 El més llarg uns 32 metres, iniciem l'escalada recta amunt IIIº, per desprès voreja un petit extra-plom, cap a la dreta, per un tram una mica mes fàcil i encarem la superació del mateix ben assegurats, si passem a la dreta de la xapa farem un IIIº+, si passem per l'esquerra un IVº, 7 xapes, fins el cim de la Miranda de Sant Joan.

Llarg 1, des de la R0.

Llarg 1, des de la R1, al fons el torrent del Misser.

Llarg 2, des de la R2.

Bones vistes des de la R3. Al fons la Miranda Xica, la Miranda de San Pere i el Pas de Mallenquera.

Els companys a la R2.

L'Anna Olmedo a l'últim llarg.

L'últim llarg, vist des del cim del Mirador de Sant Joan.

Maria Josep Alonso arribatn al cim.

En Santi Zapata, als últims metres de la via.

Descens fàcil, caminant fins retrobar el camí que ens portara fins l'ermita de Sant Joan.