LA PAPARRA. VIA “BALBINO LÓPEZ MÉNDEZ” (130 m,V/A0).

La Paparra és una agulla que passa desapercebuda, ja que la seva veïna la Cara de Mico la mig amaga i la deixa relegada a un segon pla. Aquesta roca està situada per sota de la Serra de les Paparres, on i trobem el camí que va de Sant Joan a Sant Jeroni, sen una de les primeres agulles de la part alta de la zona de La Plantació.

Aproximació; Des del Monestir, passarem per l’ermita de Sant Miquel fins a una bassa a la dreta del camí, per darrere surt un viarany que ens estalviarà un tram del camí pavimentat. Al final del camí, retrobem la pista principal fins al Pla de les Taràntules-Estació Superior del Funicular de Sant Joan. Continuarem pel Camí Nou de Sant Jeroni, passant per sota de la zona de Gorros. Després de passar el Gorro Frigi hem de cercar un sender a l’esquerra, una mica abans d'arribar al Mirador de Bellavista. El caminet, baixa decidit a trobar les agulles del Sentinella i el Fus. A l’alçada d’aquestes roques haurem de girar a l’esquerra, sense perdre alçada i continuar una trentena de metres fins a una canal, que haurem de remuntar uns metres fins a trobar el primer parabolt de color groc.

La via, fou equipada el dia 9 d’agost del 2011 per Guillem Arias i Joan Prunera. Els equipadors ens diuen que la via és en record d'un bon amic i company que ens va deixar ara fa uns anys. També comenten que la via és un traçat de poc nivell, amb la qual solament és pretén gaudir de l’escalada sense gaire compromís, i que a la vegada el nom d’en Balbino López Méndez, sigui recordat per tots els que gaudim d’aquest itinerari.

Camí de Sant Joan a Sant Jeroni.

El Sentinella i el Fus.

L1 II, III, 5 parabolts, 35m.
La via té un inici per unes rampes fàcils, amb la roca un xic precària. Es travessa un canaló per continuar fins a una feixa terrosa on trobem la R1.

L2 III, IV, IV+, III, 11 parabolts, 35m.
Una placa fàcil de bona roca, ens acosta a un flanqueig a la dreta (IV+). A prop de la R2, tornem a trobar la roca una mica insegura.

Inici del segon llarg.

Flanqueig del segon llarg.

L3 III, II, 4 parabolts, 18m.
Aquest llarg és curt i fàcil (III/II).

Vistes del Sentinella.

----------

L4 III, 5 parabolts, 25m.
Un altra tirada fàcil (III), però una mica més llarga que l’anterior.

Ultima reunió, abans del cim.

L5 III, V(A0), III, 6 parabolts, 20m.
L’últim llarg és el més complicat (V/A0), ja que a la part final haurem de superar un curt ressalt una mica desplomat.

Baixada:
Desgrimpada fàcil des del cim en direcció al Gorro Frigi, per anar a buscar el camí ampla que va de Sant Joan a Sant Jeroni.