LA SOLEIA (S.MARTÍ DE CENTELLES).

Sant Pere de Valldeneu-Cingles del Berti (S.Martí de Centelles).

L'escola de la Soleia és troba al costat de l'ermita de Sant Pere de Valldeneu, dins del municipi de Sant Martí de Centelles. En aquestes antigues cingleres ja si practicava l'escalada en la dècada dels 50, l’aparició de nous llocs va fer que la zona caigués en l'oblit. Avui dia l'Ajuntament de Sant Martí de Centelles, amb l'acord de la propietat de la finca l'any 2010, va restaurar aquesta zona d’escalada tradicional.

ACCÉS: Des d’Aiguafreda anirem fins a l'estació de tren de Sant Martí Centelles, on continuarem  per carretera, i després per una pista que mai deixa de ser practicable per a turismes. Abans d’arribar a l’ermita, trobarem una desviació a l’esquerra que baixa fins a la Braseria i Espai de Lleure de Can Canals, un lloc ideal per fer un bon àpat, i passar l’estona a l’ombra .
Un cop arribem a l'ermita de Sant Pere, aparquem el cotxe i busquem un caminal que surt des de l'esquerra d'aquesta. El camí baixa cap a l'esquerre, després gira cap a la dreta i finalment torna a girar a l'esquerra per portar-nos directes al sector d'iniciació, uns 8 minuts des de l’ermita.

L'escola de la Soleia  és una zona  de roca calcaria poc grapejada, on trobarem 16 vies d’escalada, amb una altura que rondarà entre els 10 i els 20 metros. El grau de les vies va des del III+ fins al 6b, la majoria dels traçats estan força sobre equipats, per la qual cosa és un indret ideal per a iniciar-se. La zona també comte amb un ràpel, un camí equipat, i un sector reservat a l'obertura de noves vies.

Sant Pere de Valldeneu.

SECTOR INICIACIÓ I SOSTRE:

1.- Joan (III) Continuable per la Sargantanes (6a)